Milyen a jó lakáshirdetés? 3 tipp, amit mindenképp érdemes megfogadnod!

Ingatlantájoló.hu 2015.04.01 06:47:18

Meg szeretnéd hirdetni lakásodat? Csalogasd be a vevőket otthonodba, azzal, hogy megadod nekik, amit szeretnének: lényegre törő információkat tartalmazó leírást a lakásodról.


Az otthonodhoz, amit el szeretnél adni, szoros, személyes szálak és számtalan emlék köt, az otthonodra büszke vagy, és amikor a hirdetés szövegét írod, az egész világnak el szeretnéd mondani, mennyit jelent számodra ez az otthon.

De ha eladásra kerül a sor, jobban teszed, ha marketingszemlélettel tekintesz lakásodra. A hirdetésed szövege és a mellékelt képek alapján alakul ki ugyanis az első benyomás a lakásodról a vevők szemében. Márpedig az első benyomás nagyon sokat nyom a latban, és nagymértékben befolyásolja a vevők döntéshozatalát, ezért jobb, ha néhány dolgot fontolóra veszel, mielőtt belefogsz a hirdetés szövegének megírásába.

Rögtön az elején emeld ki a lakás legfontosabb pozitív tulajdonságát!

Miben emelkedik ki lakásod, a többi hasonló ingatlan közül? Ha van a lakásodnak bármilyen, olyan tulajdonsága, amely miatt értékesebb, vagy könnyebben eladható, mint a többi, hozzá hasonló ingatlan, akkor tudnod kell, hogy melyik az a pozitív tulajdonság, és rögtön a hirdetés elején a potenciális vevők tudomására kell hoznod.

A vevők átlagosan 10 hirdetést néznek meg naponta, melyeket e-mailben, vagy telefonon keresztül kapnak meg az általuk megbízott ügynöktől. A hirdetéseket sokszor munka közben kapják meg, vagy amikor épp elfoglaltak, így nincs idejük az egész hirdetést végigolvasni, és ha az első néhány mondatban nincs benne az, ami felkeltse az érdeklődésüket, akkor később nem fogják végigolvasni a hirdetést, akkor sem, ha már ráérnek.

A kevesebb több

Biztosan nagyon szereted az otthonodat, és nagyon szívesen elmesélnéd az egész történetét, de ne a hirdetésben tedd ezt! Sok lakástulajdonos szeretne minden apró részletet közölni a lakásáról, de sajnos csak néhány olyan vevő akad, aki az egész hirdetést végigolvassa, ezért az a legjobb, ha elég információt nyújtasz ahhoz, hogy a potenciális vevők el tudják dönteni, hogy érdekli-e őket az ingatlan, és felkelted az érdeklődésüket annyira, hogy személyesen is meg akarják nézni otthonodat. A személyes látogatás során pedig bőven lesz idejük arra, hogy megismerjék az ingatlan minden fontos jellemzőjét.

A legjobb tehát, ha a hirdetésed szövege maximum 250 szóból áll, és nem győzzük hangsúlyozni, hogy mindenképpen csatolj képeket is hirdetésedhez, hiszen a képeket sokkal gyorsabban átfutják az érdeklődők, és általuk sok olyan információhoz jutnak, mely a szövegből nem derül ki, mégis meghatározó lehet a döntéshozatalban. Az Ingatlantájolón ráadásul 30 db képet csatolhatsz ingyenesen, ami olyan egyedülálló lehetőség, mely nagy segítséget jelenthet az érdeklődés felkeltésében.

Ha lehet, alkalmazz felsorolást a hirdetés szövegében

A gondolatjelekkel ellátott felsorolás előnye a hirdetés szövegében az, hogy könnyen áttekinthető formában tartalmazza a legfontosabb információkat eladni kívánt lakásodról. Ha ezeket az információkat egy hosszú, ömlesztett, kerek mondatokban megfogalmazott szövegből kell kihámozniuk az érdeklődőknek lehet, hogy nem is lesz kedvük végigolvasni a hirdetés szövegét, és nem jut el hozzájuk minden lényeges információ.

A legfontosabb tulajdonságok, amiket érdemes felsorolásszerűen feltüntetni a hirdetés szövegében:

  • Elhelyezkedés
  • Alapterület
  • Telekterület
  • Szobák száma
  • Ingatlan állapota
  • Fűtés

Az Ingatlantájolón ezeket az adatokat már az alapadatoknál megadhatod, így ezek rögtön a hirdetés bal felső sarkában, a kép mellet fognak megjelenni, így lehetőséged van egyéb, általad fontosnak tartott tulajdonságokat felsorolásszerűen megjeleníteni a hirdetés szövegében.

Fontos azonban tudnod, hogy a hirdetésed szövege soha nem fogja magától eladni az ingatlant. Az hogy lakásodat mennyire könnyen tudod értékesíteni az elsősorban az ingatlan alapvető tulajdonságaitól függ, és írhatsz akármilyen jó ingatlanhirdetést, ha lakásodra elhelyezkedése, állapota, mérete, vagy elosztása miatt egyáltalán nincs kereslet.

Azonban, ha egy olyan lakás tulajdonosa van, mely számottevő érdeklődésre számíthat a piacon, akkor fontos, hogy hirdetésed szövegével mindezt a vevők tudomására is hozd. Csinosítsd ki tehát otthonodat, hogy a vevők a legjobb oldalát láthassák, írj egy jó hirdetésszöveget, ami felkelti az érdeklődést, csatolj hozzá jó minőségű fényképeket, és várd a potenciális vevők jelentkezését.

Szerző: Gál Erika - Ingatlantájoló.hu

 

Forrás: Zillow.com

Hozzászólások